Wat is oefentherapie Cesar?

Voor wie is oefentherapie Cesar geschikt? Zitten, staan, lopen en tillen is voor ons allemaal zo vanzelfsprekend. Totdat er iets misgaat. Veelal blijkt dat een verkeerde houding of manier van bewegen na verloop van tijd klachten geeft. U hebt bijvoorbeeld pijn in uw rug omdat u verkeerd tilt, onbewust scheef zit of uw buikspieren verwaarloosd hebt. Wat er ook gebeurd is, als u bereid bent zélf iets aan uw pijnklachten te doen, is oefentherapie Cesar een goede behandelmethode voor u.
De oefentherapeut Cesar leert u zien en begrijpen wat de oorzaak van uw klachten is en hoe u beter en bewust met uw lichaam kunt omgaan.

Door middel van spiegels en oefeningen wordt u bewust van uw houding en manier van bewegen en van de relatie met uw klachten. U leert oefeningen om de pijn te verminderen, om te ontspannen of om de spieren te versterken. Naast het oefenprogramma leert u uw houding en uw bewegingspatroon in het dagelijkse leven te veranderen waardoor de klachten verminderen of verdwijnen en niet snel meer terugkomen. U wordt uw eigen therapeut!

Indicaties:

• Hoofdpijn- en spanningsklachten
  • Nek- en schouderklachten
  • Ademhalingsklachten
  • Rug- en bekkenklachten
  • Heup-, knie en voetklachten
  • Incontinentie (gynaecologische/urologische aard)
  • Houdings- en bewegingsafwijking
  • Zwangerschapsproblemen (bekkenklachten)
  • Reumatische aandoeningen (reuma, artrose)
  • Neurologische aandoeningen (Parkinson, Hernia, MS)
  • Orthopedische aandoeningen (osteoporose, standsafwijkingen)